Ta witryna u¿ywa plików cookie. Wiêcej informacji o u¿ywanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, mo¿na znale¼æ
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj wiêcej tego komunikatu.
Komentarze 18
Poka¿ wszystkie komentarzeJe¿d¿ê BMW starszym modelem. Ciekawi mnie dlaczego w nowym modelu wa³ przenie¶li na drug± stronê. Wcze¶niej w bokserach zawsze by³ po prawej, w serii K po lewej. W bokserach teoretycznie bardziej logiczny jest wa³ po prawej bo kierunek przekazania napêdu zmienia siê tylko na kole. Szkoda ¿e autorzy artyku³u nic na ten temat nie pisz±. Jak zachowuje siê nowe rozwi±zanie, czy jest jaka¶ reakcja wa³u na motocykl przy gwa³townym przyspieszaniu/hamowaniu silnikiem?
OdpowiedzWa³ po prawej stronie to dziedzictwo ze starych BM-ek. Zapala³o siê kopk± umieszczon± po lewej stronie. Wa³ ³atwiej by³o daæ po prawej. Poza tym napêd przyczepki. Ona te¿ by³a z prawej.
OdpowiedzBMW twierdzi, ze wiekszosc podchodzi do/prowadzi motocykl z lewej strony (patrz wiekszosc motocykli), takze goraca rura wydechowa zostala przeniesiona na 2 strone. Poza tym jest jeszcze efekt estetyczny-kiedy motor stoi na bocznej podnozce wiadac cale tylne kolo, a nie wal kardana.
OdpowiedzAutor nie napisa³, ale obni¿yli ¶rodek ciê¿ko¶ci obracaj±c co¶ tam w silniku (nie jestem mechanikiem) i dlatego kardan jest z drugiej strony :-D Ale je¼dzi siê ¶wietnie.
OdpowiedzNowa skrzynia zintegrowana w korpusie silnika, mokre sprzêg³o... mo¿e i ten wa³ po lewej ma jaki¶ g³êbszy sens... Chyba pójdê na jazdê testow±, ¿eby oceniæ organoleptycznie.
Odpowiedz